Alimente sănătoase care nu trebuie consumate în exces

Alimentele naturale sunt foarte bune pentru sănătate în general, dar și pentru siluetă. Nu trebuie să uiți însă că dacă le consumi în exces, pot avea un efect invers.

Există deci unele alimente care chiar dacă sunt sănătoase nu trebuie să fie consumate în exces. Consumul lor în exces poate să încetinească procesul de slăbire sau poate avea un efect nefast asupra sănătății. Iată deci care sunt alimentele sănătoase de consumat cu moderație.

Cerealele. Cel mai bine ar fi să eviți cerelele care conțin prea mult zahăr și care nu sunt deloc sănătoase. Cele integrale sunt cele mai potrivite. Consumul lor regulat însă vine cu un exces de calorii. Este cazul cerealelor de tip granola.

Fructele uscate. Sunt foarte sănătoase, conțin grăsimi sănătoase și îți pot potoli foamea între mese. Dar fructele uscate consumate în exces, nucile în special, vin și ele cu un exces de calorii. Doza zilnică recomandată este de 30 de grame pe zi.

Uleiul de măsline. O salată verde asezonată cu ulei de măsline este foarte sănătoasă. Acest lucru este sigur. Legumele verzi sunt foarte nutritive și uleiul de măsline conține grăsimi mono-saturate foarte bune pentru inimă. Dar nu trebuie să uiți că uleiul de măsline conține 100 de kcal pe lingură. Deci nu trebuie consumat în exces, ci trebuie să te limitezi la o lingură sau două zilnic.

Hummusul. Este un piure de năut care poate sta la baza unui aperitiv foarte sănătos. Conține proteine și grăsimi sănătoase iar legumele proaspete care stau la baza sa sunt la fel de bune pentru organism. Nu ar trebui să consumi însă mai mult de 2 linguri la aperitiv.

Sucul de portocale proaspăt stors. Sucurile de fructe sunt foarte sănătoase deoarece conțin o mulține de nutrienți specifici. Dar consumul exces de suc poate să vină cu prea mult zahăr sau fibre. Nu consuma deci mai mult de 120-180 de ml.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?