Sanatate

Avocado, un fruct în tendințe care îți vrea binele

In salate, pe toast sau natur… fructul avocado este un fruct in tendinte, din ce in ce mai popular. In plus, este chiar peste tot, spre marea fericire a papilelor noastre gustative. Acest aliment healthy prin excelenta, merge de minune atat cu preparatele mai sarate, cat si cu cele mai dulci.

O vedeta a retelelor sociale, fructul avocado este cel care ne incanta papilele gustative. Cel mai adesea considerat gresit drept o leguma, acest mic fruct originar din Mexic este plin de beneficii.

Nu doar ca este foarte bogat in materii grase benefice, ci si in fibre sau antioxidanti. Poate favoriza de asemenea, peirderea in greutate, procurand o senzatie de satietate.

Cald, rece, in versiune mai dulce sau mai sarata, se poate gati sau pregati exact asa cum ne dorim.

Un fruct foarte bogat in nutrienti si in fibre. Fructul avocado este foarte bogat in nutrienti esentiali pentru organism, dar si in fibre care permit favorzarea digestiei si stabilizarea nivelului de zahar din sange.

Acidul pantotenic, mai cunoscut sub numele de vitamina B5, este si el foarte prezent in fructul avocado cel minunat. Actionand asupra hemoglobinei, este foarte important pentru sistemul nervos si circulatia sanguina. Vitamina K, necesara coagularii sangelui si formarii oaselor, este si ea foarte prezenta. Ideala pentru a stimula sitemul imunitar, aportul sau de vitamina B6, permite o buna metabolizare a acizilor grasi si a proteinelor.

Avocado este de asemenea foarte bogat in cupru, un actor major atunci cand vine vorba despre coagulare. Dar si pentru tineretea celulara si pentru repararea tesuturilor.

Un aliment bun pentru inima. Chiar daca contine destul de multe calorii – 161 de calorii pe 100 grame de pulpa, materiile grase, faimoasele grasimi bune din avocado sunt excelente pentru sistemul cardiovascular.

Fructul avocado poate trata bolile ochilor. Avocado este o buna sursa de luteina, un antioxidant care poate preveni anumite boli ale ochilor, mai ales degeneresecenta maculara. Poate furniza de asemenea si zeaxnthina, un element care are un rol foarte important pentru sanatatea oculara.

Fructul avocado va facilita asimilarea de carotenoizi. Daca vei consuma fructul avocado alaturi de alte alimente care contin carotenoizi, mai ales fructe si legume, vei reusi sa contribui la protejarea tesuturilor epiteliale si a sistemului imunitar.

Si datorita unuil nivel destul de ridicat de acizi grasi mononesaturati, fructul avocado poate facilita asimilarea de carotenoizi. Deci poti consuma fara probleme fructul avocado alaturi de o salata de legume sau de fructe.

Fructul avocado poate contribui la reglarea glicemiei. Bogat, cremos si continand acizi grasi mononesaturati, fructul avocado poate incetini digestia. In plus, nu lasa glicemia sa urce brusc dupa o masa.

Un aliat perfect pentru silueta si pentru detox. Fructul avocado are proprietati antioxidante deloc de neglijat, care pot favoriza intretinerea celulelor noastre, luptand in acelasi timp, contra radicalilor liberi. Consumul regulat de avocado permite diminuarea riscurilor de cancer, dar si maladile cardiovasculare, dar si patologiile legate de imbatranire.

Si chiar daca fructul avocado contine calorii, acesta poate favoriza si pierderea in greutate. Acidul oleic permite activarea unei parti a creierului legata de senzatia de satietate, franand astfel dorinta nestavilita de a rontai ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *