Flora intestinală – alimentele care te ajută să o hrănești așa cum trebuie

2 noiembrie 2018

Echilibrul sau reprezinta un gaj de sanatate. In meniu- fibre si alimente fermentate din plin, zaharuri si grasimi cu moderatie.

Cunostintele cu privire la flora intestinala sau microbiota intestinala, au progresat cu cea mai mare viteza in ultima vreme. Constituita cu peste 100 000 de miliarde de micro-organisme, aceasta are numeroase efecte pozitive asupra sanatatii. Este cea care poate intari sistemul imunitar, poate produce vitamine din grupa B, poate activa tranzitul si poate proteja celulele intestinale. Cu alte cuvinte, are importanta sa…

Dar in caz de dezechilibru, numeroase boli isi pot face aici aparitia- obezitate, diabet, alergii boli inflamatorii ale intestinului… chiar si depresie.

Flora intestinala – alimentatia este cea care modifica terenul. Fiecare dintre noi poseda o flora intestinala diferita, o flora care depinde de factori genetici. Dar alimentatia are un rol esential intr-un sens bun sau rau. Dar studiile recente au ajuns la concluzia ca o modificare a regimului alimentar poate sa duca foarte repede la o modificare favorabila a acesteia.

Consuma cinci fructe si legume pe zi. Fructele, legumele si cerealele bogate in fibre sunt cele care pot hrani si pot favoriza dezvoltarea anumitor tipuri de bacterii benefice. Consuma deci 5 fructe si legume pe zi, cereale integrale si legume uscate, macar de 2 ori pe saptamana.

Nu consuma prea multa carne. Pentru a digera prea multa grasime animala, ficatul este obligat sa produca mai multa bila. Dar acest exces este cel care poate distruge micro-organismele benefice. Nu consuma deci carne si mezeluri mai mult de 2-3 ori pe saptamana

Consuma mai putin edulcoranti si mai putin zahar. Un exces de zahar poate sa duca la dezechilibre ale florei intestinale, mai ales atunci cand aportul de zahar este insuficient. Iar edulcorantii, mai ales zaharina pot sa aiba un impact negativ asupra microbiotei.

Traiasca asa-zisele alimente vii. Vei reusi sa modelezi echilibrul florei daca vei consuma micro-organisme vii. Alimentele fermentate sunt cele mai bune pentru flora intestinala- aici intra kefirul, varza acra, kombucha, tempeh, miso sau tamari. O alta optiune- probioticele sub forma de bauturi sau sub forma de suplimente alimentare.

Leave a Reply:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *