Sanatate

La ce oră din zi ar trebui să ne oprim cu băutul de cafea?

Stiinta este formala. Ar trebui sa bei cafea mult mai devreme dimineata decat ai putea crede mai ales daca nu vrei sa iti perturbi cumva ciclul somnului. Iar cafeaua bauta dupa pranz ar trebui sa fie in mod normal, ultima bauta…

Cafeaua este cel mai adesea prezentata drept un inamic al sanatatii de care nu ar trebui sa se abuzeze. Si este adevarat ca se vorbeste foarte rar despre punctele sale pozitive. S-a dovedit insa faptul ca aceasta poate incetini imbatranirea si mai recent, ca poate reduce riscurile de a suferi de Parkinson sau de Alzheimer. Cu conditia insa sa fie consumata cu moderatie.

Pe termen scurt, cafeaua este cea care ne ajuta sa ne regasim vitalitatea dupa pauza de la pranz si uneori chiar si la ora gustarii. Dar ar trebui sa avem grija si sa nu mai consumam cafea dupa ora pranzului. Consumul de cafea ar trebui sa inceteze cu 7 ore inainte de a mereg la culcare conform studiilor recente.

4 cercetatori americani au realizat un studiu pe cativa participanti carora le-au cerut sa bea cafea dupa-amiaza si seara. Chiar daca majoritatea au reusit sa adoarma destul de usor, seara dupa ce s-au pus in pat, analizandu-se calitatea somnului, s-a ajuns la concluzia ca daca se consuma cafea cu 3 ore inainte de culcare sau chiar cu 6 ore inainte, acest lucru poate sa aiba un efect negativ asupra somnului.

Motivul? Cafeaua consumata tarziu dupa-masa este cea care ne poate deregla ceasul biologic si deci si ciclul biologic al somnului cu o ora cel putin. Aceste concluzii sunt valabile pentru toate bauturile care contin cafeina, inclusiva bauturile energizante si cele carbogazoase. Acestea ar trebui sa fie lasate deoparte cu cel putin 14 ore inainte de somn.

Cel mai bine ar fi deci sa iti bei cafeaua intre orele 10 dimineata si ora amiezii, o perioada in care corpul poate sa profite cel mai bine de efectele sale pozitive. Si nu ar trebui sa se consume mai mult de 4 cesti pe zi. Un lucru care iti va face doar bine, vei vedea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *