Sanatate

Nu ar trebui să exagerezi cu fructele și cruditățile

Pe timp de vara, fructele si cruditatile sunt la onoare. Dar pentru silueta ta si pentru confortul tau digestiv, cel mai bine ar fi sa nu exagerezi,

Chiar daca se recomanda sa se conume 5 portii de fructe si de legume pe zi, pe timp de vara tentatia este foarte mare si unii vor sa mareasca ratia. Si chiar daca fructele si legumele sunt foarte bune pentru sanatate, un exces poate provica anumite neplaceri.

Prea multe fructe egal prea mult zahar. Foarte bogate in apa, surse de vitamine, de potasiu si de antioxidanti, fructele sunt esentiale pentru echilibrul alimentar. Dar contin si o cantitate deloc de neglijat de zahar, de fructoza. Acest tip de zahar, chiar daca este natural, reprezintra un numar destul de mare de calorii- 9,36 de grame pe 100 de grame pentru mere, 14,8 grame pe 100 de grame pentru banane, si asa mai departe. rezultatul- consumate in cantitate prea mare, fructele, din cauza nivelului lor ridicat de zahar, pot sa duca la probleme de obezitate sau luarea in greutate.

De altfel, pe timp de vara, se consuma cel mai des pepenele galben si cel rosu. Nu ar trebui insa sa abuzezi de ele. Sunt foarte bogate in apa, dar pot provoca diaree atunci cand sunt consumate in exces. Cea mai buna cantitate- 2, 3 portii pe zi.

De notat – sucurile de fructe, chiar daca sunt proaspete, pot sa fie consumate fara probleme. Fata de fructe, nu contin fibre – care limiteaza absorbtia de zahar sunt satioase si favorizeaza digestia si sunt mai bogate in zahar. Dar din punct de vedere nutritional sunt mult mai interesante decat fructele.

In cazul in care iti este sete, cel mai bine ar fi sa apelezi la o apa aromatizata cu suc de lamaie proaspat sau cu frunze de menta.

Excesul de cruditati rimeaza cu probleme digestive. Cruditatile vin cu un plus de vitamine, de antioxidanti, de fibre si de minerale, mai multe decat atunci cand sunt fierte. Dar din cauza nivelului lor destul de ridicat de fibre, pot sa creeze probleme intestinale atunci cand se exagereaza cu consumul lor. Mai ales la persoanele cu un tranzit mai fragil. Fibrele din cruditati pot crea un disconfort digestiv, pot perturba digestia si pot duce la balonari si la gaze.

Si chiar daca legumele crude sunt foarte bune pentru silueta si nu contin foarte multe calorii, unii prefera sa mai adauge sosuri, crutoane sau alte alimente care contin foarte multe calorii, un lucru deloc bun pentru silueta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *